Wellnet blog

3+1 tipp arra, hogyan éred el az elvárható ivóvíz-mennyiséget a mindennapokban

Guzorán István
Guzorán István
2020.11.25 16:56
3+1 tipp arra, hogyan éred el az elvárható ivóvíz-mennyiséget a mindennapokban

Pár tipp azzal kapcsolatban, hogyan érheted el a mindennapokban az elvárható,
megfelelő mennyiségű ióvízfogyasztást az egészséged és fittséged érdekében.

A rendszeres vízfogyasztás fontos része mindennapjainknak és egészségünk szempontjából nélkülözhetetlen.
Sokan vannak azonban, akik ezt teherként élik meg, mert egyzserűen nem megy.
Talán a semleges íze miatt, vagy ki tudja mi okból, nem szeretnek ivóvizet fogyasztani.
Ha a cukros üdítőitalokhoz fordulnak, ami, ha folyadékpótlásról van szó, az egyik legegészségtelenebb megoldás.

Ebben a bejegyzésben az ő számukra hoztunk néhány tippet, melyek segítségével feldobhatják az egyszerű ivóvizet,
és észre sem veszik majd, de napi folyadékfogyasztásuk az elvárhatót is eléri,
az eddigi duplájára, vagy akár a triplájára is emelkedhet.

Az ivóvíz és a gyümölcs tökéletes kombináció

Azok számára, akik semleges íze miatt fogyasztanak ritkán vizet, kiváló megoldás lehet a gyümölccsel ízesített folyadék.
Na, persze nem azok a palackozott, ízesített vizek, amelyeket a hipermarketek és közértek polcain találunk,
hiszen ezek közelebb állnak a cukros üdítőitalokhoz, mintsem a tiszta ivóvízhez.

Gyümölcsökkel ízesített vizet otthon is könnyen készíthetünk. Nincs szükségünk másra, mint egy kancsó tisztított ivóvízre,
melybe beledaraboljuk kedvenc gyümölcsünket, és ízlés szerint némi citrommal, édesítőszerrel, vagy esetleg fűszerekkel is ízesítjük.

Kiváló példa erre a citromos-gyömbéres, vagy a lime-os és mentás ivóvíz, mely egyszerre finom és a napi folyadékbevitel
megfelelő mennyiségét is garantálja.
Arról nem is beszélve, hogy a nyári melegben igazán üde és frissítő is egyben.

De olyan különlegességekkel is próbálkozhatunk, mint a bazsalikomos-levendulás limonádé,
vagy épp a kígyóuborkával és mentával ízesített, hűsítő víz.

Mindig legyen nálunk folyadék

Sokan vannak olyanok, akik a nap folyamán munkájukból kifolyólag folyamatos mozgásban vannak.
Az ő esetükben gyakran előfordulhat, hogy nincs idejük arra, hogy elegendő mennyiségű folyadékot fogyasszanak,
vagy egyszerűen csak megfeledkeznek a vízivásról.

A problémára kiváló megoldás lehet, ha egy kulacsban mindig tartunk magunknál megfelelő mennyiségű vizet,
annak fogyasztását pedig jól berögzülő szokássá tesszük.
Ha úgy érezzük, éhesek vagyunk, igyunk néhány korty vizet. Kávézás vagy dohányzás után szintén kortyoljunk néhányat a kulacsunkból.

Ilyen módon egy idő után a vízfogyasztás természetessé válik, és csak azt vesszük majd észre,
hogy kulacsunkat a nap folyamán többször is újra kell töltenünk. Ami pedig egészségünk szempontjából kifejezetten jó jelnek számít!




Vezessünk be új rendszert a mindennapjainkba

Előfordulhat persze, hogy a folyadékfogyasztást nehezen tudjuk rendszeresíteni a mindennapokban.
Feledékenyek vagyunk, vagy egyszerűen csak nehezen ragadnak ránk új szokások, így rendszeresen azon kapjuk magunkat,
hogy bármennyire is szeretnénk, kevés vizet fogyasztunk. Ilyen esetekben érdemes lehet valamilyen szintű rendszert hozni a mindennapokba,
és ahhoz igazodva szabályozni a megfelelő folyadékfogyasztásunkat.

Munka közben igyunk például minden egyes eltelt óra után egy pohár vizet. Ha kell, telefonunkon akár időzítőt is beállíthatunk,
mely időről időre emlékeztet minket arra, hogy eljött az ideje az újabb adag folyadékbevitelnek.

Ha pedig szeretnénk igazán biztosra menni, akár táblázatot is vezethetünk vízfogyasztási szokásainkról.
Egy Excel fájlban vagy akár egy egyszerű jegyzetfüzetben is vezethetjük azt, hogy egy nap mennyi folyadékot sikerült elfogyasztanunk.

Minden egyes pohár folyadékot jelöljünk egy strigulával. Ha a nap végére legalább nyolc ilyen rovátkát sikerült behúznunk,
akkor elmondhatjuk magunkról, hogy sikeresek voltunk, és napi folyadékszükségletünk javát sikerült biztosítanunk.
Ezzel pedig egy csapásra óvtuk meg magunkat a kiszáradástól, és tettünk annak érdekében, hogy aktívabb, produktívabb életet élhessünk.

+1 TIPP

A megfelelő mennyiségű folyadék elfogyasztása azonnal érezhető hatásként javítja a közérzetet,
ahogy fentebb olvashattad, növeli a teljesítnényedet, emellett fokozza a szervezet ellenálló képességét és számos betegség kezelésében, megelőzésében szerepet játszik.  

Sokszor banális oka van, hogy nem iszunk elegendő vizet.
Nem ízlik a csapvíz, a palackozott víz meg tudjuk, felejtős
                                                 - irreálisan drága,
                                                 - bosszantóan kényelmetlen és
                                                 - rettenetesen környezetszennyező.

Ha nem ízlik a csapvíz, akkor sem kell lemondani a legfontosabb élelmiszeredről a vízról!

Ha finom víz folyik a csapból, könnyebb több vizet fogyasztanod,
ami elősegíti az egészséges táplálkozás megfelelő folyadékbevitelét.

 

 

Ha nem vagy megelégve a csapvíz minőségével, ízével,
víztisztítóval akkor sem kell lemondani a gazdaságos és környezetbarát csapvízről.


A finom, szinte forrásvíz minőségű csapvízről, az egészséges víz előnyeiről, a víztisztítókról, a
kedvezményekről és a 100% Wellnet Sikergaranciáról 
a részleteket megtalálod itt!

 

 

A megoldás a finom ivóvizet előállító víztisztító,
ami gazdaságos, kényelmes és nem szennyezi a környezetet.

 

Guzorán István
ivóvíz tanácsadó