Wellnet blog

A vízfogyasztás maximalizálja a mindennapos teljesítményedet

Guzorán István
Guzorán István
2020.11.09 15:31
A vízfogyasztás maximalizálja a mindennapos teljesítményedet

Hogyan segít az ivóvíz fogyasztása abban, hogy szellemileg és fizikailag is aktívabb legyél a mindennapokban.

A rendszeres folyadékpótlás szervezetünk egyik legalapvetőbb igénye. Nem véletlenül, hiszen testünk több,
mint 70 százalékát víz alkotja, az életfunkciók megfelelő működéséhez pedig szükségünk van a megfelelő mennyiségű és minőségű utánpótlásra.

A vízivás persze azon túl persze, hogy megóv minket a kiszáradástól, rengeteg pozitív, járulékos tulajdonsággal is rendelkezik.
Többek közt fizikai és szellemi teljesítőképességünk szinten tartásához, növekedéséhez is hozzájárul.
Azt is mondhatnák, egyfajta természetes, egészséges "doppingszer".

Most megmutatjuk azt, miben teljesíthetünk jobban, ha naponta legalább 2-2,5 liter ivóvizet fogyasztunk!



Növekvő fizikai teljesítőképesség

Abban az esetben, ha testünk nem megfelelően hidratált, mindennapos teljesítőképességünk is csökkenhet.
Gyengébbnek, fáradékonyabbnak érezzük magunkat és nagyobb hajlamosságot mutatunk a betegségekre.

A vízhiány a testhőmérséklet rendellenes szabályzásához is vezet, valamint a testmozgást és a szellemi munkavégzést is nehezebbé teszi.
Az optimális hidratálás megakadályozza ezeknek a problémáknak a bekövetkezését,
sőt a magas intenzitású testmozgás során fellépő oxidatív stresszt is képes lehet csökkenteni.

A dehidratáció különösen abban az esetben jelenthet nagy veszélyt, ha rendszeres fizikai munkát vagy testmozgást végzünk,
vagy hőségben nem fogyasztunk elég ivóvizet.



Növekvő szellemi teljesítőképesség

Fontos tudni, hogy a hidratációs állapot nem csak testünket, de agyunkat is erősen befolyásolja.
Olyannyira, hogy bizonyos tanulmányok szerint még az enyhe kiszáradás is,
például a testtömeg 1-3 százalékának elvesztése is az agy működésének károsodásához vezethet.

Egy fiatal nők körében végzett kutatás során a tudósok például arra az eredményre jutottak,
hogy a testmozgás utáni 1,4 százalékos folyadékvesztés mind az általános hangulatot, mind a koncentrációs képességek képes volt lerontani.

De számos más, a gyermekektől az idősebb felnőttekig terjedő alanyokkal dolgozó tanulmány is kimutatta,
hogy az enyhe dehidratáció károsíthatja a hangulatot, a memóriát és az agy teljesítményét.
Éppen ezért a rendszeres ivóvíz fogyasztás nem csak fiziológiai, de mentális szempontból is kiemelten fontos.



Milyen problémák elkerülésében segíthet még a vízivás?

Habár a rendszeres ivóvíz fogyasztás előnyeivel már többször foglalkoztunk, érdemes néhányat megemlíteni azok közül a problémák közül,
melyeket a megfelelő hidratáltsági szint fenntartásával képesek lehetünk elhárítani.

Az ivóvíz többek közt segít a rendszeres fejfájás megakadályozásában.
Bizonyos kutatások szerint ugyanis a visszatérő migrén oka sok esetben nem más, mint a szervezet kiszáradása.

A fejfájás mellett a vízfogyasztás az emésztési problémák kezelésében, például székrekedés esetén is hatékony lehet,
hiszen megfelelő mennyiségű és minőségű folyadék segít a testünkbe kerülő táplálék lebontását.

Arról már nem is beszélve, hogy a hidratáció a komolyabb problémák, például a vesekő kezelése esetén is mutathat fel pozitív eredményeket.
A nagyobb folyadékbevitel növeli a vesén átjutó vizelet mennyiségét, ami hígítja az ásványi anyagok koncentrációját,
így kevésbé valószínű, hogy azok kristályosodnak és csomókat képeznek.



Nem csak a mennyiség, a minőség is számít!

Ahhoz, hogy egészségesen éljünk, egyáltalán nem mindegy milyen minőségű folyadékot viszünk a szervezetünkbe.
Sokan próbálkoznak a folyadékpótlással cukros üdítőitalok formájában, ami bizonyos szempontból több kárt okoz, mint hasznot.

A hozzáadott cukor és édesítőszer sok szempontból semlegesíti a vízfogyasztás pozitív hatásait,
és hosszú távon komoly fizikai problémák, betegségek kialakulásához is vezethet.
Ellentétben az ivóvízzel, melynek rendszeres fogyasztása nélkülözhetetlen szervezetünk egészséges működésének szempontjából.


És mint azt jól tudjuk, ép testben ép lélek lakozik. Ha tehát megfelelő mennyiségű ivóvizet fogyasztunk, nem csak testünknek, de lelkünknek, mentális teljesítőképességünknek is jót fogunk tenni.

Jó tudni!

A megfelelő mennyiségű folyadék elfogyasztása azonnal érezhető hatásként javítja a közérzetet,
ahogy fentebb olvashattad, növeli a teljesítnényedet, emellett fokozza a szervezet ellenálló képességét és számos betegség kezelésében, megelőzésében szerepet játszik.  

Sokszor banális oka van, hogy nem iszunk elegendő vizet.
Nem ízlik a csapvíz, a palackozott víz meg tudjuk, felejtős
                                                 - irreálisan drága,
                                                 - bosszantóan kényelmetlen és
                                                 - rettenetesen környezetszennyező.

Ha nem ízlik a csapvíz, akkor sem kell lemondani a legfontosabb élelmiszeredről a vízról!

Ha finom víz folyik a csapból, könnyebb több vizet fogyasztanod,
ami elősegíti az egészséges táplálkozás megfelelő folyadékbevitelét.

 

 

Ha nem vagy megelégve a csapvíz minőségével, ízével,
víztisztítóval akkor sem kell lemondani a gazdaságos és környezetbarát csapvízről.


A finom, szinte forrásvíz minőségű csapvízről, az egészséges víz előnyeiről, a víztisztítókról, a
kedvezményekről és a 100% Wellnet Sikergaranciáról 
a részleteket megtalálod itt!

 

 

A megoldás a finom ivóvizet előállító víztisztító,
ami gazdaságos, kényelmes és nem szennyezi a környezetet.

 

Guzorán István
ivóvíz tanácsadó