Wellnet blog

Így járul hozzá a vízfogyasztásod a pihentető alváshoz

Guzorán István
Guzorán István
2022.05.18 08:02
Így járul hozzá a vízfogyasztásod a pihentető alváshoz

Így segít a minőségi ivóvíz rendszeres fogyasztása a jó minőségű alvásban és abban,
hogy mindig megfelelően kipihenhesd magad.

Egy pohár víz lefekvés előtt segít a minőségi alvásban és az egészségnek is jót tesz. Biztosan sokan hallottuk már ezt a kijelentést.
Azt azonban talán kevesen tudják, miért is járulhat hozzá az alvás előtti vízfogyasztás ahhoz,
hogy reggel kiegyensúlyozottabban, kipihentebben ébredjünk.

Most megmutatjuk azt, miért lehet érdemes mostantól neked is úgy álomra hajtanod a fejed, hogy lefekvés előtt egy pohár,
friss és minőségi finom vizet iszol!


Miért jó szervezetünknek a lefekvés előtti vízfogyasztás?

A lefekvés előtti vízfogyasztás legfőbb célja a folyadékpótlás. Ez azért különösen fontos, mert testünk alvás közben is sok vizet veszít,
főként a lélegzésnek és az izzadásnak köszönhetően. Különösen egy forró, nyári estén vagyunk kitéve leginkább a dehidratációnak.
Ekkor ugyanis többet izzadunk annak érdekében, hogy kiegyenlítsük testhőmérsékletünket.
Ez a fokozott izzadás pedig nagyobb mértékű folyadékveszteséget eredményez.

Mivel azonban jobb esetben 6-8 órán keresztül megszakítás nélkül alszunk, így az elveszített vízmennyiséget nem tudjuk folyadék formájában pótolni.
Ennek eredménye lehet a reggeli kiszáradás. Biztosan mindenki érezte már magát reggel fáradtabbnak, mint amikor este álomra hajtotta a fejét.
Ennek legfőbb oka az éjszaka folyamán történő folyadékvesztés és az, hogy közelebb kerültünk a kiszáradáshoz.
A nem megfelelő hidratáltság ugyanis nyugtalan alváshoz és levert, fejfájással tarkított, fáradt ébredéshez vezet.


Az alvás minősége és a hidratáció közti kapcsolat

Azok az emberek, akik kiszáradástól szenvednek, gyakran tapasztalhatják, hogy rendkívül fáradtnak, levertnek vagy kimerültnek érzik magukat.
Mégsem tudnak eleget pihenni, hiszen a dehidratáció egyéb tünetei, mint például a fejfájás, a száj- és az orrjáratok szárazsága,
valamint az izomgörcsök megnehezítik, sőt, szinte ellehetetlenítik a minőségi alvást. éppen ezért fontos,
hogy lefekvés előtt gondoskodjunk a megfelelő folyadékmennyiségről.

Talán kevesebben tudják, de a probléma fordítva is működik. Maga az alváshiány is hozzájárulhat a kiszáradáshoz.
Ezt mutatják azok az Egyesült államokban és Kínában végzett kísérletek, mely során közel 20.000 felnőtt alvási szokásait
hidratációval kapcsolatos értékeit vizsgálták. Ezek szerint azok a résztvevők, akik éjszakánként mindössze hat órát aludtak,
lényegesen nagyobb eséllyel voltak kitéve a kiszáradás veszélyeinek és negatív hatásainak, mint azok, akik nyolc órát aludtak.


Ne vigyük túlzásba a lefekvés előtti vízfogyasztást!

Fontos tudni, hogy habár a lefekvés előtt elfogyasztott vízmennyiség hatékonyan járul hozzá testünk hidratációjához,
ezáltal pedig a pihentető alváshoz is, semmiképp sem szabad túlzásba vinni. A túlzott hidratáció okozta gyakori éjszakai vizelési inger ugyanis szintén olyan probléma lehet,
mely egy éjszaka többször is megszakíthatja álmunkat, ezzel is csökkentve a pihenéssel töltött időt.
Ez különösen problémás lehet azok számára, akik nehezen tudnak visszaaludni, miután egyszer már felkeltek az ágyból.

Ez azért is problémás, mert ha az alvást megszakítjuk, megszakadhat a szervezetünkben az alvás alatti cirkadián hormon termelődése.
Ennek feladata, hogy visszatartsa szervezetünkben a lélegzés és izzadás során távozó vízmennyiség nagyobb részét.
Ezáltal a szakadozó alvási ciklusok és a rövid alvási időszakok is nagyobb eséllyel járulnak hozzá ahhoz, hogy dehidratáltak legyünk.

A nyugodt és pihentető éjszaka érdekében éppen ezért figyeljünk oda az alvás előtt elfogyasztott víz mennyiségére.
Egy pohárnál több nem ajánlott annak érdekében, hogy elkerüljük a kellemetlen vizelési ingert. Ez a mennyiség azonban éppen elegendő ahhoz,
hogy reggel ne szenvedjünk a dehidratáció hatásaitól, és ne úgy ébredjünk, mintha álmunkban többször is fejbe vágtak volna minket valami nehéz, tompa tárggyal.

Sokszor banális oka van, hogy nem iszunk elegendő vizet.
Nem ízlik a csapvíz. Erre való a finom vizet előállító víztisztító.

Jó tudni!


Még mindig a legjobb, és legegészségesebb szomjóltó a víz.

A legtöbbször banális oka van, hogy az ivóvíz helyett a cukros üdítőkhöz nyúlunk. 
Nem ízlik a csapvíz!

 

Ügyfeleink visszajelzései alapján azt mondhatom:
Ha a csapvízből finom, minőségi  ivóvizet állítunk elő víztisztítóval, sokkal több fogy,
ami rendkívül egészséges.

A finom, minőségi csapvíz miatt könnyebb több vizet fogyasztanod, ami elősegíti a megfelelő folyadékbevitelt,
így könnyebb teljesítened a korszerű táplálkozás elvárásait.

  

Ha nem vagy megelégedve a csapvíz minőségével, ízével, nehezen megy a fogyasztása,
víztisztítóval akkor sem kell lemondani a gazdaságos és környezetbarát csapvízről.


A finom, minőségi csapvízről, az egészséges víz előnyeiről, a víztisztítókról, a
kedvezményekről és a 100% Wellnet Sikergaranciáról 
a részleteket megtalálod itt!

 

 

A megoldás a finom ivóvizet előállító víztisztító,
ami gazdaságos, kényelmes és a palackozott vizekkel ellentétben, nem szennyezi a környezetet.

 

Guzorán István
ivóvíz tanácsadó