Wellnet blog

A fölösleges kalóriák helyett igyál inkább vizet

Guzorán István
Guzorán István
2021.10.06 12:22
A fölösleges kalóriák helyett igyál inkább vizet

Éhség vagy szomjúság?
Avagy így segíthet a vízfogyasztás a felesleges kalóriabevitel csökkentésében.

Valóban éhes vagy, vagy csak szomjas? Megmutatjuk, hogyan különböztetheted meg,
és hogyan segít a megfelelő folyadékfogyasztás a felesleges kalóriabevitel csökkentésében.
Amikor éhesek vagyunk, a legtöbben azonnal valami étel vagy rágcsálni való után nyúlunk.

Pedig nem biztos, hogy minden esetben ez a legjobb megoldás.

Gyakran elmlegetett tény, hogy sokan a szomjúságérzetet összekeverik az éhséggel,
ez pedig rövid időn belül magas kalóriabevitelhez és az ezzel járó elhízáshoz vezethet.

Most megmutatjuk azt, hogyan állapítható meg a különbség és hogyan segíthet az ivóvíz a diéta hatékonyabbá tételében.       



Hogyan állapítsuk meg az éhség és szomjúság közti különbséget?

Elsőre talán meglepő lehet, de az éhség- és a szomjúságérzet közt alapvetően vékony határvonal húzódik.
Sokan a szomjúságot ugyanis a száraz, porzó torok és a száraz száj érzésével azonosítják,
ami azonban már közelebb áll a dehidratációhoz, mint a normál szomjúságérzethez.


Utóbbi ugyanis hasonló lehet az éhséghez, olyannyira, hogy bizonyos kutatások szerint az emberek 37 százaléka nem tudja megmondani elsőre azt,
hogy éhes, vagy pedig szomjas-e. Ez pedig ahhoz vezet, hogy a nap folyamán túl sok felesleges kalóriát fogyasztanak,
szervezetük pedig nem kapja meg a megfelelő hidratáltsági szint eléréséhez szükséges folyadékmennyiséget.


Azt pedig, hogy éhesek vagy szomjasak vagyunk-e, a gyomrunkban érzet üresség mellett több, apró jel is képes elárulni.
Ilyen lehet a száraz bőr, a levertség, a fejfájás vagy épp a csökkent koncentrációs képesség is, melyek a legtöbb esetben arra utalnak,
hogy testünknek több folyadékra van szüksége. Azaz nem feltétlenül éhesek, sokkal inkább szomjasak vagyunk.


Annak megállapításához, hogy ez az érzés éhség vagy szomjúság, igyunk egy pohár vizet, majd várjunk 10-15 percet.
Ha valóban éhesek vagyunk, akkor gyomrunkban továbbra is érezhetjük majd az éhségérzetet, ha azonban csak szomjasak,
ez a hiányérzet a víz felszívódásával együtt elmúlik.



Miért fontos, hogy odafigyeljünk a folyadékfogyasztásra?

A megfelelő folyadékbevitel segít abban, hogy a nap folyamán túlzottan sok, felesleges kalóriát juttassunk a szervezetünkbe.
Abban az esetben ugyanis, ha elegendő mennyiségű ivóvizet fogyasztunk, szomjúságérzetünk elmúlik,
és nem fogjuk azt az éhséggel összetéveszteni. Ilyen módon csak akkor kívánjuk meg az ételt vagy a különböző rágcsálni valókat,
ha gyomrunk azt jelzi, hogy valóban szükségünk van rájuk.

Hogy ennek érdekében mennyi vizet érdemes fogyasztani, az természetesen egyénenként változó lehet,
de általában óránként egy pohár tiszta ivóvíz már segít elkerülni a szomjúságot, és az ezzel járó, csalóka "éhségérzetet" is.



Hogyan kerülhető el a túl sok, felesleges evés?

Annak érdekében, hogy ne halmozzuk fel a felesleges kalóriákat, fontos, hogy mindig megfelelően hidratáltak legyünk.
Lehetőleg ne várjuk meg azt, hogy szomjasak legyünk, hanem óránként, legkésőbb két óránként gondoskodjunk a megfelelő folyadékpótlásról.
Ez egyrészt segít csökkenteni az étel utáni sóvárgást, másrészt pedig az anyagcsere folyamatokat is gyorsítja.


Ennek érdekében érdemes magunknál mindig legalább 0,5-1 liter vizet tartani. Ha nem szeretnénk a környezetre
(és akár egészségünkre is) káros hatást gyakorló palackozott vizet fogyasztani,
kiváló megoldás lehet a saját kulacsunkban magunkkal hordott, tisztított csapvíz, amit akár munkahelyünkre,
akár sportoláshoz, de akár egy hosszabb utazásra is egész nyugodtan magunkkal vihetünk.

Jó tudni!

Ha nem ízlik a csapvíz, akkor sem kell lemondanod a legfontosabb élelmiszeredről a vízról!
Ebben segít a csapvízből finom, minőségi ivóvizet előállító Wellnet víztisztító.

Nem ízlik a csapvíz, a palackozott víz meg tudjuk, felejtős
                                                 - irreálisan drága,
                                                 - bosszantóan kényelmetlen és
                                                 - rettenetesen környezetszennyező.


Ha finom víz folyik a csapból, könnyebb több vizet fogyasztanod,

ami elősegíti az egészséges táplálkozás megfelelő folyadékbevitelét.

 

 

Ha nem vagy megelégve a csapvíz minőségével, ízével,
víztisztítóval akkor sem kell lemondanod a gazdaságos és környezetbarát csapvízről.


A finom, szinte forrásvíz minőségű csapvízről, az egészséges víz előnyeiről, a víztisztítókról, a
kedvezményekről és a 100% Wellnet Sikergaranciáról 
a részleteket megtalálod itt!

 

 

A megoldás a finom ivóvizet előállító víztisztító,
ami gazdaságos, kényelmes és nem szennyezi a környezetet.

 

Guzorán István
ivóvíz tanácsadó
Wellnet