Wellnet blog

Kismamaként még fontosabb a megfelelő ivóvízfogyasztás.

Guzorán István
Guzorán István
2021.04.13 21:01
Kismamaként még fontosabb a megfelelő ivóvízfogyasztás.

Miért fontos a magzat épsége és a kismamák egészsége érdekében is
jó minőségű ivóvizet fogyasztani?

A megfelelő minőségű, tiszta ivóvíz maga az élet. Fogyasztása éppen ezért kismamaként fontosabb,
mint korábban bármikor. Nem szabad elfelejteni ugyanis, hogy ebben az időszakban már nem csak egy,
hanem két ember egészsége érdekében is fontos a megfelelő hidratáltság!

De egész pontosan mennyit kell belőle fogyasztania a kismamának,
hogy ő és magzata is egészségesen vészeljék át a terhesség időszakát?

És mire kell odafigyelni vízfogyasztási szokások kapcsán azután,
hogy a kisbabát már az anyuka a karjaiban tartja?

Ebben a bejegyzésben ezekre a kérdésekre, valamint sok egyéb,
a várandósság és a vízfogyasztási szokások kapcsán fontos tudnivalóra is fény derül!

Tudtad, hogy a fejlődő magzat teste 94%-ban víz?

Sokat foglalkoztunk már azzal, egészségünk megőrzése érdekében a megfelelő hidratáltsági szint mennyire nagy jelentőséggel bír.
Fontos azonban tudni azt, hogy a folyadékigény a terhességi idő alatt még ennél is nagyobb.
Ilyenkor ugyanis nemcsak az anyának, de a magzatnak is létfontosságú a vízfogyasztás.

A három hónapos magzat testének 94%-a még víz, ezen felül a magzatvíz folyamatos frissüléséhez is szükség van a megfelelő mennyiségű és minőségű,
rendszeres folyadékbevitelre.

Ennek hiánya többek közt olyan problémákhoz is vezethet, mint a székrekedés és az aranyér kialakulása,
de a nem megfelelő folyadékfogyasztási szokásokkal a fejlődő magzat egészségét is könnyen veszélybe sodorhatjuk.

A víz szerepe a tápanyagok szállításában

Gondoltál már valaha arra, hogy a kismama, az által fogyasztott ételekből a tápanyagot hogyan tudja hasznosítani a szíve alatt fejlődő magzat?
A kulcs nem más, mint a víz!

A víz segíti a szervezetbe jutó tápanyagok, ásványi anyagok és vitaminok felszívódását a vérben.
Végül pedig ez a tápanyagban gazdag vér jut el a magzatig.

Éppen ezért fontos, hogy a kismama teste mindig megfelelő mértékben hidratált legyen.
Ellenkező esetben a lényeges tápanyagok nem tudnak hasznosulni, ami terhesség ideje alatt nem csak az anyukának,
de a babának is rossz.

Csak tiszta ivóviz!

Habár az általunk elfogyasztott víz tisztasága a hétköznapokban is fontos, terhesség ideje alatt érdemes fokozott figyelmet fektetni erre,
hiszen ekkor nem csak saját magára fiygel az ember, de a születendő gyermek egészségéért is aggódunk!

Éppen ezért érdemes „csak tiszta forrásból” származó ivóvizet fogyasztani,
melyet egészen biztos, hogy semmilyen vegyszer vagy adalékanyag nem szennyez.

A házi csapvíz kiválóan alkalmas a fogyasztásra, ha pedig szeretnénk száz százalékban biztosra menni a tisztaságát illetően,
érdemes lehet azt egy saját vízszűrő berendezés segítségével fogyasztás előtt megtisztítani!



Nem csak a terhesség alatt fontos, hogy elegendő vizet fogyasszunk

A megfelelő minőségű és mennyiségű ivóvíz fogyasztása a szoptatás ideje alatt legalább annyira fontos, mint a terhesség idején.
Sokak számára meglepő lehet azonban, hogy nem feltétlenül a baba, sokkal inkább az anyuka egészége miatt.
A szoptatás ideje alatt ugyanis az anyatej termelődésével megnő a folyadék iránti szükséglet, ami azt jelenti,
hogy érdemes jobban figyelni a folyadékbevitelre.

Egy átlagos, felnőtt nő folyadékigénye minimum napi 2 liter folyadékot jelent.
Az Európai Élelmiszer-biztonsági Hatóság ajánlása szerint azonban egy szoptató anyának ennél érdemes,
körülbelül 7 decivel több vizet fogyasztania, hiszen szervezete egy nap nagyjából ennyi anyatejet termel.

Az igények természetesen egyénenként változóak lehetnek. Ebből a szempontból a testalkat, a környezeti tényezők
és az anyagcsere is meghatározóak lehetnek. A minimum két litert azonban érdemes mindenkinek tartania, ezen felül pedig odafigyelni a szomjúságérzetre.

Abban az esetben ugyanis, ha szoptatós anyaként nem fogyasztunk elég vizet,
könnyedén kerülhetünk a kiszáradás szélére, ami többek közt fáradékonysággal,
anyagcsere-problémákkal, koncentrációs zavarokkal és egyéb, súlyos tünetekkel is járhat.

Jó tudni!

Érdemes mindezeket, sőt ennél több ajánlást is figyelembe venni, de azt gondolom,
a legfontosabb, hogy mindenki saját magáért vállaljon felelősséget, figyeljen oda arra,
hogy szervezete minél optimálisabban működjön!

Ha a megfelelő menbnyiségű ivóvíz segít ebben, akkor HAJRÁ!

Sokszor banális oka van, hogy nem iszunk elegendő vizet.
Nem ízlik a csapvíz, a palackozott víz meg tudjuk, felejtős
                                                 - irreálisan drága,
                                                 - bosszantóan kényelmetlen és
                                                 - rettenetesen környezetszennyező.

Ha nem ízlik a csapvíz, akkor sem kell lemondani a legfontosabb élelmiszeredről a vízról!

Ha finom víz folyik a csapból, könnyebb több vizet fogyasztanod,
ami elősegíti az egészséges táplálkozás megfelelő folyadékbevitelét.

 

 

Ha nem vagy megelégve a csapvíz minőségével, ízével,
víztisztítóval akkor sem kell lemondani a gazdaságos és környezetbarát csapvízről.


A finom, szinte forrásvíz minőségű csapvízről, az egészséges víz előnyeiről, a víztisztítókról, a
kedvezményekről és a 100% Wellnet Sikergaranciáról 
a részleteket megtalálod itt!

 

 

A megoldás a finom ivóvizet előállító víztisztító,
ami gazdaságos, kényelmes és nem szennyezi a környezetet.

 

Guzorán István
ivóvíz tanácsadó
Wellnet