Wellnet blog

Tiszta ivóvízzel könnyebben megy a fogyás

Dr. Budai Marianna
2020.06.15 12:21
Tiszta ivóvízzel könnyebben megy a fogyás

A különféle diéták, amik csodás fogyást ígérnek, sok esetben csalódáshoz vezetnek.
Lehetséges, hogy mégsem következik be a várva várt fogyás.
Előfordulhat, hogy a leadott kilók a jojo-effektus miatt hipp-hopp újra a rajtunk lesznek.
És bizony előfordulhat az is, hogy nem várt mellékhatások lépnek fel bizonyos fogyasztó csodaszerek fogyasztását követően.

Hallott például arról, hogy a koffeines fogyasztószerek súlyos esetben akár szívritmuszavart is okozhatnak?
Tudta, hogy a keserű narancs és a koffein kombinációja emelheti a vérnyomást?
A felsorolás folytatható lenne, de talán ennyi is elegendő ahhoz, hogy meggyőzzön minket arról, hogy
nincs olyan bombabiztos módszer, amivel életmód-változtatás nélkül, gyorsan, hatásosan, mellékhatások nélkül le lehet fogyni.

 

 

Ha fogyókúráról van szó, akkor két dolgot le lehet szögezni:

  1. A tápanyagbevitel korlátozása és/vagy mozgás nélkül nem lehet lefogyni.
  2. A szervezet egyensúlyába „fogyókúrás szerekkel” való beavatkozás veszélyeket rejt magában.

            Ezek után logikusan merül fel a kérdés:

  • Mi segíthet úgy a fogyásban, hogy ne veszélyeztesse az egészségünket?
  • A válasz egyszerű: a tiszta víz.

A fogyást támogató szerek között kutatva rábukkanhatunk a vízre. Sokan csodálkoznak ezen, mert túl egyszerűnek tűnik elsőre,
hogy a víz segíthet a súlyvesztésben. Ennek ellenre igaz, hogy egyszerű, könnyen hozzáférhető, egészséges és olcsó megoldás,
ha a TISZTA VIZET hívjuk segítségül a fogyáshoz.

 

A víz telíti a gyomrot, elnyomja az éhséget

A vízívással elérhető karcsúsodást szakirodalmi adatok is alátámasztják. Még csak néhány vizsgálatot, kutatást végeztek ezen a területen,
de már nyilvánvaló, hogy ha éhségérzet esetén egy nagyobb adag vizet megiszunk, akkor a gyomor telítődése az idegrendszeren keresztül
a „jóllakottság” érzés jelét fogja továbbítani az agyba,
ami azt követően nem küldi olyan erősen az evésre sarkalló üzeneteket.
Mi az eredmény? Kevésbé érezzük az éhséget, kevesebbet eszünk, kevesebbet hízunk,- anélkül, hogy éheznénk.

Receptként adható: éhségérzet esetén, evés előtt fél órával két pohár (3-4 dl) tiszta vizet célszerű meginni.

Lényeges, hogy a tiszta víz helyett ne cukrozott üdítőket, mesterséges édesítőkkel teli gyümölcsleveket vagy alkoholos italokat fogyasszunk,
mivel azokkal sok kalória is bekerülne a szervezetbe, nem beszélve az alkoholok vizeletkiválasztást fokozó, „szárító” hatásáról.


Ha valaki ténylegesen karcsúbb szeretne lenni, a nap folyamán végig oda kell figyelnie a vízfogyasztására.
Azt javasolják, hogy a szokásosnál napi legalább fél literrel több tiszta vizet igyon meg az, aki fogyni szeretne.

A napi szükséges vízmennyiség kalkulálásához segítséget nyújthat a következő képlet:

Napi szükséges vízmennyiség (ml) = Testtömeg (kg) x 40 ml

Például egy 70 kg-os, fogyni vágyó nőnél: 70 x 40 = 2800 ml = 2,8 liter a napi vízszükséglet,
amit több, apró részre elosztva javasolt elfogyasztani.

 

A vízivás támogatja a fogyókúrát

Aki fogyókúrázik, az általában megvonja magától az ételeket, vagy azok bizonyos csoportját.
Ezzel azonban, közvetve, vizet is megvon a szervezetétől.

Biokémiai és élettani oka is van annak, hogy a fogyókúrák alatt több vizet kell inni, mint egyébként.
Annak ismeretében, hogy az elfogyasztott szilárd táplálékok biokémiai reakciókkal történő elégetése során víz is keletkezik,
nyilvánvaló, hogy amennyiben nem jut be (elegendő) szénhidrát, zsír,
illetve fehérje a szervezetbe, akkor (elegendő) oxidációs víz sem keletkezik, és vízhiány alakulhat ki.
Az oxidációs víz csökkent mennyisége a vízháztartási mérleg egyensúlyának a felborulását okozhatja,
ha egyéb módon – azaz vízivással - nem jut be a szervezetbe az oxidációs folyamatok révén „kieső” víz.
Ha tehát kevesebbet eszünk, kevesebb víz keletkezik a tápanyagok bontása során a szervezetben,- amit a vízháztartás egyensúlya érdekében pótolni kell.

Nem véletlen, hogy fogyókúrák alkalmával naponta a szokásosnál mintegy 0,5-1 literrel több vizet kell meginni;
azaz az evés helyett is inni kell!

 

A fogyókúra alatti vízivás segít abban, hogy ne ráncosodjon a bőrünk

Ki szeretne lefogyni azon az áron, hogy ráncosodik a bőre? Senki.
Márpedig ez megeshet, ha valaki úgy veszít kilókat, hogy közben nem fogyaszt elegendő mennyiségű tiszta vizet.
Tapasztalat, hogy a fogyás gyakran a dekoltázs és az arc, illetve egyéb testrészek bőrének a megroggyanásával,
ráncosodásával, öregebbé válásával jár együtt.
Ahhoz, hogy mindez elkerülhető legyen, hidratálni kell a bőrt,- mégpedig belülről – kellő mennyiségű tiszta víz fogyasztásával.
A vízben dús kötőszövetek ugyanis rugalmas és fiatalos külsőt kölcsönöznek a bőrnek.

 

Már gyermekkorban rá kellene szokni a vízivásra

A testsúly karbantartása nem csak a felnőtteknél problematikus.
Szem előtt kell tartani, hogy a kövér gyerekekből nagy valószínűséggel túlsúlyos felnőttek lesznek.
Nem árt tehát a folyamatnak már gyermekkorban gátat szabni! Németországban vizsgálták azt,
hogy a rendszeres iskolai vízivás segít-e a testsúly karbantartásában.
Néhány iskolában vízivóhelyeket alakítottak ki, és azt tapasztalták, hogy az érintett iskolások körében csökkent az elhízott gyerekek aránya.
A közeljövőben tervezik annak a vizsgálatát, hogy ugyanezzel a módszerrel, azaz a munkahelyeken felszerelt plusz vízivóhelyekkel elősegíthető-e az,
hogy a dolgozók körében csökkenjen a túlsúlyosak aránya.
A túlsúlyosak részarányának ilyen egyszerű módszerekkel való visszaszorítása jelentős pozitív hozadékkal járhat mind a közérzet, mind az egészség területén.

A rendszeres vízfogyasztás karcsúsíthat,- ez az egyszerű és nagyszerű módszer szinte mindenkinek ajánlható.
Csupán a súlyos szív- és vesebetegeknek kell kontroll alatt tartaniuk, és az orvosukkal rendszeresen egyeztetniük a napi folyadékbevitelt.

 

Magas víztartalmú legyen a táplálékunk!

Ahhoz, hogy a rendszeres víziváshoz köthető fogyókúrás siker még nagyobb legyen, a kiegyensúlyozott, vegyes,
szélsőséges megszorításoktól mentes étrend keretén belül javasolható a magas víztartalmú élelmiszerek fogyasztása is.
Ide elsősorban a zöldségek és a gyümölcsök tartoznak.

Ne feledjük azt sem, hogy a gyakori, nem megerőltető mozgás, a jó közérzet kialakítása mellett,
a fogyásban is elengedhetetlen és hasznos segítőtárs.

 

Vízhajtás: szabad-e fogyókúra címén kiűzni a vizet szervezetből?

Napjainkban divatosnak számítanak, és nagy népszerűségnek örvendenek a fogyással is összefüggésbe hozható, salaktalanító, méregtelenítő kúrák.
Számtalan, többé-kevésbé sanyargató praktika található a világhálón, aminek köszönhetően meg lehet szabadulni a „méreganyagoktól” és a plusz kilóktól.
Mindehhez leggyakrabban a vízhajtó hatású növények teáit vetik be.
Sokan lelkesen isszák a csalán, a kukorica bajusz, a mezei zsurló, az aranyvesszőfű-hajtás, a gyermekláncfű,
a tarackbúza vagy a nyírfalevél teáját, és örülnek annak, hogy a mérleg alapján csökken a kilók száma.
Azzal azonban nem számolnak, hogy ilyen módon mindössze vizet veszítenek, nem pedig zsírt vagy szénhidrátot.
A szervezet pedig nem tűri következmények nélkül a víztartalma csökkenését: teljesítőképességbeli zavarok,
illetve súlyos esetben akár szívritmuszavar is lehet az eredménye annak, ha valaki a vizet a szervezetéből kiűzve próbál fogyni.
Emellett, tudni kell azt is, hogy a vízhajtás számos ásványi sót és nyomelemet is eltávolít a szervezetből,
amiknek a hiánya súlyos következményekkel (pl. izomgörcsök, szívműködési zavarok, gyengeség, fáradékonyság) járhat.

 

Víz, víz, víz…

Az előbbiek alapján nyilvánvaló, hogy fogyókúrázni is csak ésszel szabad - és vízzel!
Ugyanis víz szükséges a csökkentett kalóriabevitel ellensúlyozására és víz kell a fokozott izzadás, párolgás ellensúlyozására,
ami az egészséges fogyás egyik alapkövét jelentő mozgással és sporttal jár.

Fogyasszunk napi rendszerességgel vizet, hogy kevesebb gondunk legyen a plusz kilókkal!
Ha már a víz mellett tesszük le – nagyon helyesen - a voksot, akkor válasszuk a klórmentes,
magas élvezeti értékű, egészséges tiszta vizet,- azt a tisztított vizet, amit jóízűen iszunk meg naponta többször is!

 

Dr. Budai Marianna,
phd. egyetemi oktató, kutató gyógyszerész

 


Te is eldöntötted már, hogy mától több vizet fogsz inni a megfelelő testsúlyod elérése és megóvása érdekében. 

Próbáld ki az asztali víztisztítóinkat, és élvezd az egészséges, jó ízű és minőségi tisztított csapvíz ízét.
Finom vízből bizonyítottan többet lehet inni!

Sokszor banális oka van, hogy nem iszunk elegendő vizet.
Nem ízlik a csapvíz, a palackozott víz meg tudjuk
                                                 - irreálisan drága,
                                                 - bosszantóan kényelmetlen és
                                                 - rettenetesen környezetszennyező.

 

Ha nem vagy megelégve a csapvíz minőségével, ízével,
víztisztítóval akkor sem kell lemondani a gazdaságos és környezetbarát csapvízről.


A finom, szinte forrásvíz minőségű csapvízről, az egészséges víz előnyeiről, a víztisztítókról, a
kedvezményekről és a 100% Wellnet Sikergaranciáról 
a részleteket megtalálod itt!

Guzorán István
ivóvíz tanácsadó