Wellnet blog

Érdemes tudnod, milyen hatással vannak rád a cukros üdítőitalok

Guzorán István
Guzorán István
2022.06.08 15:55
Érdemes tudnod, milyen hatással vannak rád a cukros üdítőitalok

Negatív hatásai vannak a cukrozott üdítőitaloknak ezért sokkal jobb választás a szomjoltásra a tiszta víz.

Ha felfrissülésre gondolunk, sokunknak egyből a reklámokból ismert üdítőitalok jutnak eszébe. A probléma csupán az,
hogy ezek többsége egyáltalán nem arról híres, hogy egészséges lenne.
A tartósítószerek, a színezékek és egyéb adalékanyagok mellett ugyanis rengeteg cukrot tartalmaznak.

Most megmutatjuk azt, miért nem érdemes a cukros üdítők mellett döntened, ha a nyári melegen egy kis felfrissülésre vágynál.
És természetesen azt is, mit érdemes helyettük választanod!

Miért káros túl sok cukrot fogyasztani?

Rengetegen gondolják úgy, hogy a cukor természetes anyag lévén kevésbé káros a szervezetre, mint a különböző édesítőszerek.
Az igazság azonban az, hogy mértéktelen cukorfogyasztás rengeteg problémát okozhat szervezetünkben.

A cukor kalciumot von ki a csontokból, ennek köszönhetően roncsolja a fogakat, de akár csontritkulást is eredményezhet.
Hozzájárul az elhízáshoz is, melynek oka, hogy a cukorfogyasztás utáni inzulinemelkedést hirtelen csökkenés követi,
ez pedig hamarosan újból éhségérzetet eredményez. Arról nem is beszélve, hogy a túlzott cukorfogyasztás a cukorbetegség kialakulásának egyik legfőbb oka.

Mindezek mellett a cukor lebontása B1-vitamint von el a szervezetből, ami ingerültséghez és agresszióhoz vezethet.
Serkenti az adrenalintermelődést, légzési panaszokat és alvási problémámat is okozhat.
És természetesen az emésztésre sincs jó hatással. Akik gyakran fogyasztanak cukros ételeket,
azoknak például a székrekedéssel is nagyobb eséllyel kell megküzdeniük.



Mennyi cukrot tartalmaz egy átlagos üdítőital

Persze most sokan gondolhatják úgy, hogy a cukor elleni „hadjárat” enyhe túlzás, hiszen egyetlen pohár üdítőital még nem lehet ártalmas.
Ez való igaz, azonban a rendszeres fogyasztás igen komolyan megnöveli a fentebb leírt problémák kialakulásának esélyét,
és akár rövidtávon is egészségügyi problémákhoz vezethet.

Elég csak belegondolnunk abba, hogy egy átlagos, 3 dl-es szénsavas üdítő nagyjából 11-13 gramm cukrot tartalmaz.
Ez nagyjából három teáskanálnyi cukornak felel meg. Ha jobban belegondolunk, ez rengeteg,
és alapvetően sosem fogyasztanánk el tisztán ennyi cukrot egy ültő helyünkben. Egyetlen pohár cukros üdítő azonban mégis elég ahhoz,
hogy a napi cukorszükségletünknek akár a többszörösét is fedezze. Ami pedig egyáltalán nem mondható egészségesnek.



Nem minden egészséges, ami elsőre annak tűnik

Sokan úgy gondolják, hogy kizárólag a mesterséges színezékeket és aromákat tartalmazó, szénsavas üdítőitalok ártalmasak az egészségre.
Az igazság azonban az, hogy az esetek többségében az olyan, egészségesnek gondolt termékek is, mint a gyümölcslevek és az ízesített ásványvizek.
Ezek az italok ugyanis szintén rengeteg cukrot tartalmaznak, sőt sokszor tartósítószereket és színezéket is.

Egy ízesített ásványvíz sokszor majdnem ugyanannyi cukrot tartalmaz, mint egy szénsavas üdítő.
Mindössze a színezék használatának hiánya húzza meg a határvonalat a két, látszólag különböző ital közt.
Végül pedig nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy még egy prémium minőségű,
százszázalékos narancslének is legalább 7-8 gramm a cukortartalma, a gyengébb minőségű, gyümölcs ízű italokról már nem is beszélve.

Az energiaszegény italokkal persze más a helyzet, ezek azonban szintén tartalmaznak tartósítószereket,
a különböző (sokszor mesterséges) édesítőkről már nem is beszélve.

Így összességében elmondható, hogy az ízesített ásványvizek helyett érdemes a friss, tiszta vizet választani,
melyet különböző gyümölcsökkel – például citrommal, gyömbérrel vagy naranccsal – is ízesíthetünk.
Amennyiben pedig gyümölcslére vágyunk, érdemes a házilag, friss gyümölcsből facsart változatot választani.

Jó tudni!


Még mindig a legjobb, és legegészségesebb szomjóltó a víz.

A legtöbbször banális oka van, hogy az ivóvíz helyett a cukros üdítőkhöz nyúlunk. 
Nem ízlik a csapvíz!

 

Ügyfeleink visszajelzései alapján azt mondhatom:
Ha a csapvízből finom, minőségi  ivóvizet állítunk elő víztisztítóval, sokkal több fogy,
ami rendkívül egészséges.

A finom, minőségi csapvíz miatt könnyebb több vizet fogyasztanod, ami elősegíti a megfelelő folyadékbevitelt,
így könnyebb teljesítened a korszerű táplálkozás elvárásait.

  

Ha nem vagy megelégedve a csapvíz minőségével, ízével, nehezen megy a fogyasztása,
víztisztítóval akkor sem kell lemondani a gazdaságos és környezetbarát csapvízről.


A finom, minőségi csapvízről, az egészséges víz előnyeiről, a víztisztítókról, a
kedvezményekről és a 100% Wellnet Sikergaranciáról 
a részleteket az akciós víztisztítók között találod.

 

 

A megoldás a finom ivóvizet előállító víztisztító,
ami gazdaságos, kényelmes és a palackozott vizekkel ellentétben, nem szennyezi a környezetet.

 

Guzorán István
ivóvíz tanácsadó