Wellnet blog

Egyszerű, jó tanácsok koronavírus időszakában.

Guzorán István
Guzorán István
2020.03.14 15:52
Egyszerű, jó tanácsok koronavírus időszakában.

A járvány okozta kockázatot nem érdemes alábecsülni, hiszen képes emberről emberre átadódni,
és a lakosságnak még nem volt ideje, hogy immunitást alakítson ki ellene.
Ezért biztatok mindenkit, hogy tartsa be az általános higiéniai javaslatokban megfogalmazót óvintézkedéseket annak érdekében,
hogy közösen, minél jobban tudjuk minimalizálni a járvány egészségügyi hatásait.

Az interneten olvashatsz ezekről az általános óvintézkedésekről.
Nem részletezem őket, a legfontosabb néhány ajánlást azonban emlékeztetőül felsorolom:

Moss kezet rendszeresen, folyóvízzel és szappannal!
Használj rendszeresen alkoholos kézfertőtlenítőt!
Kerüld a szem, száj és orr érintését!
Köhögés vagy tüsszentés közben takard el az orrod és a szád!
Egyszer használatos zsebkendőt használj, majd dobd lezárható szemétgyűjtőbe!
stb.

Érdemes mindezeket, sőt ennél több ajánlást is figyelembe venni, de azt gondolom,
hogy a legfontosabb, hogy mindenki saját magáért vállaljon felelősséget, figyeljen oda arra,
hogy szervezete minél optimálisabban működjön!

 

Úgy gondoltam, orvos tanácsadóink egyikét felkérem, hogy fogalmazzon meg néhány egyszerű,
mégis praktikus ajánlást az immunrendszer megerősítése érdekében.
Mire megerősödött bennem a fenti ötlet, levelet kaptam Kálbori Zsolttól,

kiropraktika doktortól, amiben szinte szóról szóra leírta azokat a tanácsokat, amire magam is gondoltam.
Frappáns és lényegre törő volt, ezért úgy döntöttem megosztom olvasóinkkal. Az alábbi írás az ő hírlevelének része.

Guzorán István
ivóvíz tanácsadó

 

 

…….. A LEGJOBB TANÁCSAIM A KÖVETKEZŐK:

 

1) Aludjon eleget! – ez egy nagyon egyszerűen kivitelezhető tanács, mégis sokan későig tévéznek, majd fáradtan kelnek.
 

2) Fogyasszon sok folyadékot! NAPI 1,5-2,5 LITER TISZTA VÍZ segít „átmosni” a szervezetet, és segít hígítani a nyirok folyadékot,
hogy az  hatékonyabban eltávolítsa az immunrendszer által elpusztított szennyanyagokat.
 

3) Mozogjon többet a napi általános mozgásánál! Lehet, hogy aktív a napja, de ha az mindennapos,
akkor már szinte nem számít a szervezetének. Ezen túl kell olyan mozgást végezni, hogy hatékony hatása legyen.
 

4) Figyeljen oda arra, hogy mit eszik! A tiszta ételek (nem félkész és gyors ételek), SOK ZÖLDSÉG, NÉMI GYÜMÖLCS
(LEHETŐLEG BOGYÓS) hozzájárulnak az immunrendszere fokozott működéséhez. Táplálék kiegészítés hasznos lehet ilyen időszakokban.
 

5) Az idegrendszer szabad és laza működése. Gyakran kapom azt a visszajelzést a pácienseimtől,
hogy kezelések után jobban tudnak aludni, idővel jobban tűrik a stresszt. A szervezet stressztűrő képessége sok mindentől függ,
és a kiropraktikai kezelés abban segít, hogy a felesleges „stresszeket”, blokkokat vagy feszültségeket oldja a gerinc mentén.
Így több energiája marad a szervezetnek, és azt máshova tudja csatornázni. :)

 

Kálbori Zsolt,
Kiropraktika doktora,
a Magyar Kiropraktőrök Egyesületének elnöke. 

https://kiropraktika.hu/