Wellnet blog

Tévhitek és igazságok az ivóvíz-fogyasztásról

Guzorán István
Guzorán István
2019.04.29 11:39
Tévhitek és igazságok az ivóvíz-fogyasztásról

A korszerű, és egészséges táplálkozás alapja a megfelelő ivóvízfogyasztás.

A táplálkozással, és az ivóvízfogyasztással kapcsolatos hiedelmek keletkezése és története feltehetőleg
majdnem egyidős magával az étkezési kultúra kialakulásával. Ezek a tévhitek valós problémát jelentenek,
mert az emberek nem tudják eldönteni, hogy mi az, ami árt, és mi az, ami használ.

Mi az, ami kerülendő és mi az, amit jó volna gyakorolni, ha a helyes folyadékpótlásról beszélünk?

Tévhit: Vizet inni mindenki tud, miért kell ezzel foglalkozni

Ez a legnagyobb tévhit
Tény: Az emberek 95%-a nem iszik elegendő vizet, küszködik a dehidratáció kellemetlen és ártalmas
tüneteivel, és nem is tud róla.

Wellnet állítás: Ahogy a korszerű táplálkozást is meg kell ismerni, /hiszen csak így válhat a
táplálkozásunk egészségessé/, úgy a korszerű táplálkozás alapját adó ivóvízfogyasztás gyakorlatát is el
kell sajátítani.  

 

Tévhit: Csak akkor kell inni, ha szomjas az ember.

Tény: Ha szomjas az ember, akkor tényleg inni kell a szomjúság elkerülése érdekében.
Mivel az emberi szervezet nagyobbrészt vízből (60-70%) áll, ezért nagyon érzékeny a testben lévő víz
mennyiségére. A szervezetünk a tőle telhető maximumot megteszi, hogy fenntartsa a test víz
egyensúlyát, ezért nem riad vissza attól sem, hogy számunkra jelzéseket, egyre drasztikusabb
figyelmeztetéseket küldjön. Ennek a jelzés sorozatnak az első lépése, hogy szomjúságot érzünk, majd
jönnek a durvább jelzések, a fejfájás, a szédülés, koncentrációvesztés, a teljesítmény visszaesés, stb.
Tehát, ha szomjúságot érzünk, az már a szervezet figyelmeztetése, hogy nem megfelelő a vízmennyiség
a háza táján, elkezdődött a dehidratáció, kezd rosszul működni a test, ideje pótolni a vízveszteséget.
Wellnet állítás: Nem azért kell inni, mert szomjasok vagyunk, hanem ezéret, hogy ne legyünk szomjasok!

 

Tévhit: Az ivóvíz más folyékony itallal is helyettesíthető.

Tény: Hajlamosak azt gondolni az emberek, hogy csak az juttat vizet a szervezetbe, ami folyékony; azaz
például az ebédkor elfogyasztott leves, vagy a vacsora után megivott kakaó. Meglepő, de minden
élelmiszer tartalmaz kisebb-nagyobb mennyiségben vizet, még azok is, amik meglehetősen szilárdnak
tűnnek. A sajtok, kenyérfélék és pékáruk mintegy 30-60 %-a víz! A zöldségek, gyümölcsök, saláták is
rengeteg vizet (kb. 85-98 %) tartalmaznak; és éppen ez az, ami a tikkasztó nyári hőségben is jólesővé és
a szervezetre nézve jótékony hatásúvá teszi a fogyasztásukat. A szervezetünk számára azonban minden
élelmiszer feldolgozásához és megemésztéséhez, /még az olyan élelmiszerek, amelyek bőséges vizet
tartalmaznak, leves, kávé, üdítő ital, stb. / ivóvízre van szüksége.
Wellnet állítás: Az ivóvíz a legfontosabb élelmiszer, semmivel nem helyettesíthető!


Tévhit: A méregtelenítés, salaktalanítás miatt évente ki kell űzni
a vizet a szervezetből.

Tény: Napjainkban divatosnak számítanak, és nagy népszerűségnek örvendenek, különösen a nők
körében – a fogyással is összefüggésbe hozható, salaktalanító, méregtelenítő kúrák. Számtalan, többé
kevésbé sanyargató praktika található a világhálón, aminek köszönhetően meg lehet szabadulni a
„méreganyagoktól”. Számolni kell azonban azzal, hogy egy drasztikus salaktalanítás, vízhajtás a
szervezetből nagy mennyiségű sót és nyomelemeket is eltávolít, ami kifejezetten káros hatású lehet. A
vízhajtókkal többek között nátrium, kálium, kalcium, magnézium is távozik szervezetből, illetve
nyomelemek is ürülnek a vizelettel.
Wellnet állítás: Érdemes egész évben figyelni arra, hogy egészségesen táplálkozz, mozogj és bőséges
mennyiségben tiszta vizet fogyassz,- és ekkor nincs szükség salaktalanításra

 

Tévhit: A palackozott víz egészségesebb, mint a csapvíz.

Tény: Palackozott vizek között megtalálhatóak az ásványvizek, amelyeknek ásványi anyag, só
koncentrációjuk magasabb a csapvíznél, ezek a különleges vizek. Alkalmi fogyasztásuk ajánlott, de
rendszeres fogyasztásuk nem javasolt. A palackozott vizek között megtalálhatóak az egyszerű tisztított
csapvizek, amelyek ásványvizeknek próbálják feltüntetni magukat. A csapvíz minősége, és íze a benne
lévő, szükséges rossz, a klór miatt kevésbé élvezhető, bár erre a van a csapvízből finom ivóvizet előállító
háztartási víztisztító.
Wellnet állítás: A palackozott víz és a csapvíz között a lényeges különbség az ár és nem az egészségre
gyakorolt hatás.

 

Tévhit: Az ivóvíz íztelen folyadék.

Tény: Palackozott vizek között megtalálhatóak az ásványvizek, amelyeknek ásványi anyag, só
koncentrációjuk magasabb a csapvíznél, ezek a különleges vizek. Alkalmi fogyasztásuk ajánlott, de
rendszeres fogyasztásuk nem javasolt. A palackozott vizek között megtalálhatóak az egyszerű tisztított
csapvizek, amelyek ásványvizeknek próbálják feltüntetni magukat. A csapvíz minősége, és íze a benne
lévő, szükséges rossz, a klór miatt kevésbé élvezhető, bár erre a van a csapvízből finom ivóvizet előállító
háztartási víztisztító.
Wellnet állítás: A palackozott víz és a csapvíz között a lényeges különbség az ár és nem az egészségre
gyakorolt hatás.

 

A legtöbb ember hagyja, hogy a szomjúság irányítsa.
A szomjúság azonban a szervezet kiszáradásának vészjelzése.
Előzd meg a szomjazást a megfelelő folyadékbevitellel!


Ha nem ízlik a csapvíz, akkor sem kell lemondani a legfontossabb élelmiszeredről a vízról!

Ha finom víz folyik a csapból, könyebb több vizet fogyasztanod,
ami elősegíti az egészséges táplálkozás megfelelő folyadékbevitelét.

Ezzel könnyebben megy az egészséges életmódra átállnod,

így többet tehetsz az egészségedért!

Legyen a te családod ivóvize a legjobb a környéken!
Válts finom, tisztított csapvízre!
Egészséges, költségkímélő és környezetbarát.

A megoldás a finom ivóvizet előállító víztisztító,
ami gazdaságos, kényelmes és nem szennyezi a környezetet.

 

Nézd meg az ajánlatot most, itt!

 


Guzorán István
ivóvíz tanácsadó