Új jelszó kérése
Karácsonyi Vásár

Fizetési megoldás
Hírlevél
TOP termékek
Termékajánló
Elérhetőségek
Wellnet Kft.

Telefon: +36-70/450-6650
E-mail
Székhely:

2890 Tata, Csapó utca 18.
Postai cím, telephely:
2890 Tata, Honvéd utca 41.

Facebook

Szállítás és fizetés

A szállítási díj
utánvétellel: 1490 Ft,
bankkártya fizetés esetén: 990 Ft
19 000 Ft felett ingyenes.

Wellnet blog
2018.11.26 20:30

Palackozott víz az évszázad marketing trükkje?

Mi áll a folyamatosan növekvő fogyasztás hátterében,

miért költjük a csapvíz árának sokszorosát a boltok polcain sorakozó termékekre?

John Jewell újságíró pár évvel ezelőtt az évszázad marketingtrükkjének nevezte azt, ami miatt a több tonnányi műanyag hulladékot termelő iparág felfutott.


A magyarok lassan kezdtek el rászokni a palackozott víz fogyasztására. A kilencvenes évek elején az egy főre eső évi fogyasztás 3 liter/fő körül mozgott. A fogyasztás 1993-ban kezdett el lendületesen felfelé ívelni, innentől kezdve évente 20-30%-kal nőtt, és 2017-ben elérte az évi, fejenkénti 125 litert. Ezzel az eredménnyel az Európai Unió első négy országa között vagyunk –


a szóda hazája igazi ásványvízfogyasztó nemzetté nőtte ki magát.

Az eladás napjainkban is dinamikusan nő: a Nielsen felmérése szerint 2018 április végéig Magyarországon 332 millió liter ásványvizet, azaz 222 millió palackot adtak el 208,5 milliárd forint értékben. Az üzletág nemzetközi szinten is virágzik: a kétezres évek elején még mindössze 20-30 milliárd dollár volt a vízpalackozásban, egy előrejelzés szerint ez 2020-ra körülbelül 280 milliárdra fog ugrani.

Sok pénzt költünk tehát vízre, hiszen a palackozott ásványvíz ára 50 forintnál kezdődik, és ebből általában nem csak egyet veszünk. Igazán nem tűnik ez sok pénznek, de érdemes perspektívába helyezni a kérdést.

 


A palackozott víz árát a csapvíz árával összehasonlítva,
akár könnyen félre is nyelhetünk.


A csapvíz literjének ára ugyanis Budapesten körülbelül 0,22 forint körül alakul, de még a csatornadíjjal kiegészülve is legrosszabb esetben 0,5 forintról van szó.

De mi van a palackban?

Azt gondoljuk, hogy a palackban mégiscsak valami több lehet, mint ami a csapból folyik. Mi tehát az ásványvíz? Ásványvíznek nevezhetünk minden olyan terméket, amelynek összetételében az összes oldott ásványianyag-tartalom eléri a legalább 500 mg/l-es értéket. Valójában azonban a meghatározott érték, sőt 50 mg/l ásványi anyag tartalom alatti értéknél is használhatják az elnevezést, ilyenkor annyi a megkötés, hogy a „csekély ásványianyag-tartalmú" és a „nagyon csekély ásványianyag-tartalmú" feliratot kötelező feltüntetni a csomagoláson. Emellett pedig még jelen vannak a palettán azok a termékek is, amelyek valójában a csapvíz palackozott verziói.

Ami pedig általában a magyarországi csapokból folyik, abban körülbelül 300-500 mg/l között találhatók meg az emberi szervezet számára fontos anyagok, a kálciumtól a magnéziumig. Az az érdekes helyzet áll tehát elő, hogy sokszor az ugyanolyan ásványianyag-tartalommal bíró vizekkel kapcsolatban két, homlokegyenest eltérő módon viselkedünk: az egyikért pénzt adunk a boltban, a másikat pedig fogyasztás helyett gyakran a lefolyóba engedjük. Pedig az adatok szerint hazánkban a legtöbb helyen az ivóvízminőség megfelelősége 95 százalék feletti. A vezetékes ivóvíz minőségi követelményeit európai uniós irányelven alapuló kormányrendelet szabályozza, és alapvető elvárás, hogy az mentes legyen a kórokozóktól, valamint az egészséget károsító kémiai és fizikai anyagoktól.





Talán nincs is még egy annyira ellenőrzött élelmiszer a piacon,
mint a csapvíz.


A palackozott víz és a csapvíz összehasonlításakor természetesen muszáj megemlíteni, hogy a csapvíz fizikai korlátok miatt leginkább az otthoni vízfogyasztást tudja kiszolgálni, míg a palackozott víz bárhol rendelkezésünkre állhat.

Mi tehát a nagy trükk?

A feljegyzések szerint az első palackozott vizet 1767-ben adták el egy bostoni gyógyfürdőben – írja A palackozott forrásvizek természetes története című könyvében Francis H. Chapelle. Az igazi üzlet azonban a 19. században kezdődött, amikor az üvegkészítési technológia lehetővé tette a tömeggyártást, ennek köszönhetően 1856-ra már 7 millió üveg ásványvizet adtak el évente. Akkoriban kétféle fogyasztóra számíthattak a palackozók: a gazdagokra és a városlakókra. A gazdagok a különböző fürdőkbe tett kiruccanásaikból tértek haza néhány palack ásványvízzel, hogy tovább élvezhessék annak gyógyító erejét. A városban élők számára pedig ekkor még ez volt a legbiztonságosabb folyadék-beviteli opció. Ám az 1920-as évekre a legtöbb USA-beli városban elérhető lett az ingyenes, szűrt, klórozott víz – ami egyébként igen jót tett a köz egészségének.

Mindennek ellenére a palackozott víz történetében ezután, az 1960-70-es években jött csak az igazi fordulópont: megjelent a PET-palack, amely tovább egyszerűsítette és költséghatékonyabbá tette a kis palackok tömegek számára történő előállítását, de ekkor indult a Perrier nevű francia gyár nagy léptékű, 5 millió dolláros marketingkampánya is, amelyben a palackozott víz tisztaságát, frissességét hangsúlyozták. Hamarosan pedig a márkák bővítették stratégiájukat, például sporteseményeken is megjelentek a palackokkal. De a cél és a háttérben meghúzódó asszociáció mindenhol egy volt: a palackozott víz fiatalságot, egészséget és a betegségektől való megszabadulást ígéri. A bevezetőben említett marketing trükk pedig azt takarja, hogy számos kampány a palackozott vizet a cukros üdítők egészséges és ajánlott alternatívájaként prezentálta, miközben

 


a palackozott víz valójában a csapvíz alternatívája
– legalább tízszeres áron.


Az ásványvíz iparban igen találékonyan használják az egészséges életmód holdkörét a fogyasztás növelés érdekében.

Apró szépséghiba és a jövő

Nem szabad elfelejtünk, hogy miközben az ásványvizek marketingkampányai hosszantartó egészséget kínálnak, a palackozottvíz-ipar évente körülbelül 50 millió hordó olajat használ fel, a végtermékek által tartalmazott vízmennyiségnél több vízre van szüksége az előállítás során, illetve a PET-palackok gyártása révén több tízmillió tonna széndioxid-kibocsátásáért felelős – nem is beszélve a műanyaghulladékok problémájáról. Persze az ásványvíz ipar élenjáró szereplői is egyre inkább integrálják stratégiájukba a fenntarthatósági szempontokat, jelentős a fejlődés ezen a téren. Eközben a döntéshozók már dolgoznak rajta, hogy a közművek, így a csapvíz iránt is növekedjen a fogyasztói bizalom: október 23-án az Európai Parlament elfogadta az ivóvíz minőségének és hozzáférhetőségének javítását célzó szabályokat. A tervek célja, hogy erősítsék a fogyasztói bizalmat a vízszolgáltatási hálózatban, terjesszék a csapvíz fogyasztását és csökkentsék a műanyagszemetet – a 2018-ban elfogadott műanyag-stratégia fontos eleme ugyanis, hogy 17%-kal csökkenjen a palackozott vizek fogyasztása.




Igyunk erre – egy pohár csapvizet!

 

 

Ha nem ízlik a csapvíz, akkor sem kell lemondani róla és palackozott vizet fogyasztani!

A megoldás a finom ivóvizet előállító víztisztító,
ami gazdaságos, és nem szennyezi a környezetet.

 

Erre találták ki a finom vizet előállító víztisztítókat, amelyek a csapvízből magas élvezeti értékű
minősített ivóvizet állítanak elő.


Most a palackozott vizeket kiváltó, a környezetet nem terhelő
finom vizet előállító víztisztítóink egyes típusaira

 

Karácsonyi Vásárt tartunk

akár INGYENES szállítással 100% sikergaranciával!

Nézd meg az ajánlatot most, itt!

A jó karácsonyi ajándék értékét nem az elköltött összeg, hanem a
kiválasztására szánt idő mutatja meg.

Bizony időt kell szánnod a személyes ajándékok kiválasztására!


Van egy kis időd?
Ha igen,
ismerkedj meg egy családi ajándék ötletünkkel,
ami ugyan bonyolultabb, mint egy pulóver, de annál izgalmasabb is.


A jóízű, finom és egészséges ivóvízről van szó, ami tulajdonképpen egy víztisztítóban testesül meg.
Ami tudom, nem egyszerű ajándék, csak azoknak való, akik ezt értékelik, minimum 25 év felett. :)


Az elmúlt 20 év karácsonyi kampányaiban rengetegszer hallottam:
„Megveszem a gyerekeimnek, hogy a kis unokáim ne azt a büdös csapvizet igyák”.
„Megveszem a szüleimnek, hogy finom vizet igyanak, de ne vegyék a méregdrága ásványvizet”
„Ez lesz a családi ajándékunk, így a férjem nem szólhat egy szót se”
„Ez lesz az ajándék a keresztlányoméknak, most született kisbabájuk, ne igyák azt a pocsék csapvizet.”
„Karácsony van, ez lesz az ajándékom, megveszem magamnak, már úgy is régóta fájt a fogam rá.”
stb. stb. stb.......

 

Ha családi ajándékot keresel, a víztisztítóval nem fogsz mellé mert,
hasznos, gazdaságos, és még mutatós is.
A család egész évben használni fogja.
Ráadásul az egészségből soha nem elég.

 

Nálunk a finom, egészséges vízet előállító
víztisztító ajándék ajánlásánál fontos jellemző szempontok.

- Egészségre gyakorolt hatásuk jelentős. A finom vízből több fogy, ami rendkívül egészséges.
- Gazdaságosak, a palakozott víz árának töredéke.
- Környezetbarát megoldások, a fölösleges műanyag göngyöleggel nem szennyezik a környezetet.
- Nem csak hasznosak, de szépek is, a karácsonyfa alá valók.
- A megajándékozott örömmel használja egész évben.

 



Ezek a szempontok alapján összeállítottunk egy kedvezményes ajánlatot.

 

Ha finom víz folyik a csapból, több vizet iszik a családod,
ami elősegíti az egészséges táplálkozás megfelelő folyadékbevitelét.

A finom vizet előállító víztisztítók most karácsonyi kedvezménnyel kaphatóak,
amelyeket nem csak karácsonykor, de egész évben örömmel használnak a megajándékozottak.

 


Nézd meg az ajánlatot most, itt!

Guzorán István
ivóvíz tanácsadó
Wellnet

Webáruház készítés