Új jelszó kérése
Fizetési megoldás
Hírlevél
TOP termékek
Termékajánló
Elérhetőségek
Wellnet Kft.

Telefon: +36-70/450-6650
Cím: 2890 Tata Csapó utca 18
Facebook

Szállítás és fizetés

Wellnet blog

Azt tudtad, hogy az ételeink elkészítéséhez használt alapanyagok egyik legfontosabbja a víz?

Ha szívesen sürögsz, forogsz a konyhában és örömmel főzöl finomságokat a családodnak, akkor te is tudod, hogy a vasárnapi húslevestől, egy jó krémlevesen át, de még a tejberizsen keresztül is rengeteg ételünk legfőbb összetevője a víz. Ezért nem mindegy, hogy a felhasznált ivóvíz milyen minőségű. Talán csak kevesen tudják, hogy a főzéshez felhasznált víz milyen nagy hatással van az elkészült étel ízére.

Az értékes víz miért olyan fontos?
Ezt a kérdést azonnal megérthetjük, ha arra gondolunk, hogy az ember valójában egy adag, vékony bőrbe kötött vízhólyag. Egy felnőtt teste 65-70 százalékban vízből áll, míg egy csecsemőé akár 80 százalékban.

Nem véletlen, hogy az egészséges ivóvízfogyasztási tanácsadó blogunkban fontos
helyet kapott a fogyás, a kilók elleni harc. Sajnos egyre növekszik az elhízottak száma, a túlsúly és szövődményei az anyagcsere-, szív- és érrendszeri betegségek, amik a túlsúllyal együtt járnak, mára már népbetegségnek számítanak. Ha nincs problémád a kilókkal, akkor ez a blog bejegyzés nem neked szól, de ha neked is gondot okoznak a fránya kilók, akkor érdemes végig olvasnod.

 

 

 

 

Közismert, gondolom számodra is egyértelmű, hogy a napi 1,5-2 liter víz elengedhetetlen a szervezet megfelelő működéséhez. Az azonban kevéssé ismert, hogy a napi időbeosztásodhoz ésszerűen alakított ivóvízfogyasztás még előnyösebb. A szakirodalmi hivatkozások, de a saját tapasztalatom is azt mutatja, ha nem csak a mennyiségre koncentrálsz, de a nap során ésszerűen fogyasztod a vizet, jobban jársz.


Sokan eljutnak odáig, hogy az egészséges életmód meghatározó alapja a megfelelő táplálkozás. Kevesebben, de még mindig sokan odáig jutnak, hogy az egészséges táplálkozás nem nélkülözheti a megfelelő folyadékbevitelt. Aki eljut idáig, az általában már kifejezetten az ivóvízre gondol és nem akármilyen folyadékra.

Szép magyar hagyomány a húsvéti locsolkodás, ami egy ősi óvó, védő, rontáselhárító, termékenységvarázsló, szakrális rítus keresztényiesített formája.

Március 22-re a Víz Nemzetközi Világnapjára szeretnénk felhívni a figyelmedet. Ahogy minden csepp tiszta víz számít, úgy minden ember, a Te magatartásod is számít. Mint minden évben, idén is csatlakozunk a víz világnapjának kezdeményezéshez, amelynek szlogenje idén, 2018-ban „Védd természetesen!”

Vigyázat! A nyugalom megzavarására alkalmas tartalom! 
Lehet, amiről most írok, egy kicsit udvariatlannak tűnik, talán nem is szép dolog szóbahoznom, de hidd el nincs bántó szándék bennem. Az életkorod felöl érdeklődőm.

Az eltöltött éveidnek száma megegyezik a szervezeted életkorával?

Az idősebb és a fiatalabb korosztályok vannak kitéve leginkább a dehidratáltság veszélyeinek. Idősebb korban a szomjúságérzet megváltozása, míg a gyerekeknél egyszerűen a figyelmetlenség okozhatja a víz hiányállapot ártalmas tüneteinek a kialakulását.

 

 

 



Nem isznak elég vizet a magyar gyerekek – derül ki egy reprezentatív kutatásból, amely szerint a 4 és 10 év közötti korosztály ötödét fenyegeti a dehidratáció veszélye.


Ha fájnak az ízületeid hideg időben, ha a székről való felálláskor fájdalom hasít a csípődbe, vagy a térdedbe, mindenképp szükséged van segítségre, hiszen komoly probléma is meghúzódhat már a háttérben. Könnyítsd meg az ízületeidre rakott terheket azzal, hogy nem hagyod őket szomjazni!


A
tudomány szerint 10 kg testsúlyonként napi 0,333 liter vizet szükséges meginni a szerveink megfelelő működéséhez. Vagyis egy 60 kilogrammos embernek durván 2 litert. Nem tudom nálad, vagy a családodban mi a helyezt, minden esetre a statisztikák szerint nem sokan tartanak itt, az emberek csupán 5%-a.

 

 

Ígérem nem fog fájni és kockázata sincs a kísérletnek, amit tervezek és amire invitállak.

Az egész kísérleti sztori valójában Dr. Budai Marianna kutató gyógyszerész szakértőnkkel kezdődött. Nem olyan régen megjelent a Vízben az egészség című könyve, ami az ivóvízfogyasztás előnyeiről szól.

Ha rövid választ szeretnél a kérdésre, akkor a válaszom:
A csapvíz oltja a szomjat és az Országos Tisztifőorvosi Hivatal szerint az egészségre nem ártalmas, hasonlóan a palackozott vízhez. Ezért a két ivóvíz közöttük valójában a legnagyobb különbség az ár! Míg egy másfél literes ásványvíz ára, márkától függően 55-150 Ft, addig ugyanennyi csapvíz ára 80 fillér és 1 forint között mozog. Tehát ezt a 100 szoros árkülönbséget semmi sem indokolja.

 

Európa- / és Amerika-szerte egyre többen hagynak fel palackozott vizek vásárlásával, s isznak inkább vezetékes ivóvizet. Sokakat a környezettudatosság tesz csapvíz-rajongóvá: a vászonszatyor elterjedése után az újratölthető palack lehet a legújabb ökodivat.

Ha rendes gazdája vagy egy házi kendvenc kisálatodnak, akkor biztosan nem felejted el, hogy gondoskodj megfelelő mennyiségű ivóvízről a számára. Mi a helyzet saját magaddal, rendes gazdája vagy a testednek és gondoskodsz megfelelő mennyiségű és minőségű ivóvízről amit elfogyasztasz?

Az eddigiekben a blogunkban általában arról olvashattál, hogy milyen jó hatással van rád a megfelelő folyadékbevitel. Leginkább erről szól a közbeszéd, a sajtóban is erről jelennek meg a cikkek.

Most megfordítom a képletet és példaként a repülők fekete dobozát hívom segítségül.
Tudod, ez a repülők az a bizonyos fekete doboza, amiről akkor beszélnek, amikor bekövetkezik a baleset és megpróbálják kinyerni belőle az információkat, mi okozhatta a bajt.

 

Tudod, hogy a legfontosabb élelmiszered a víz, ami a szervezeted számára pótolhatatlan… ezért a figyelmedbe ajánlok néhány módszert, amitől fittebb, egészségesebb leszel.

Azt is tudod, hogy a helyes táplálkozás milyen nagy hatással van az egészségedre – ezt amúgy egyre többen ismerik fel, ezért is hódítanak az egészséges táplálkozást segítő irányzatok.

Azt is már egyre többen tudják, hogy a helyes táplálkozás alapja a megfelelő folyadékbevitel, a megfelelő ivóvízfogyasztás.

Lassan már a csapból is az folyik, nincs olyan nap, hogy ne hallanád, „igyál megfelelő mennyiségű vizet egészségedre!”

És mégis, nem lehet eléggé emlegetni.

I

lyenkor, augusztus közepén már az iskolai felkészülés izgalmaival telnek a napjaink. A boltokban már láthatod az iskolaszerek reklámjait, gondos szülőként már elkezdtük a felkészülést a tanévre. Persze nagyon fontosak a megfelelő irodaszerek, de sokkal fontosabb a gyermekek megfelelő folyadékbevitele, amiről sajnos keveset beszélünk, ezért gondoltam szánok pár figyelemfelkeltő mondatot a témának.

Ha van iskolás gyermek a környezetedben, szerintem már észrevetted, hogy a gyerekek többsége egyszerűen nem akar inni. Persze mi felnőttek sem járunk jó példával elöl, egyszerűen nem iszunk eleget.

 

Az energiaitalok bizonyítottan egészségügyi kockázatot hordozó élelmiszerek.
Az Amerikai Kardiológiai Kollégium évi ülésén ismertették: huszonöt 19 és 40 év közötti felnőtt vérnyomását mérték meg egy doboz energiaital, illetve placebo-ital elfogyasztása előtt és után. A vizsgált személyeket két csoportra osztották, mérsékelt koffeinfogyasztókra (akik 160 mg koffeint fogyasztanak naponta – ez általában egy csésze kávénak felel meg), illetve rendszeres koffeinhasználókra (akik több mint 160 mg koffeint pusztítanak el naponta).

A vérnyomás növekedése jelentős volt az energiaitalok esetében, szemben a placebo-itallal. Feltűnő volt a különbség a két csoport között is: a nem rendszeres koffeinfogyasztók vérnyomásában beállt változás duplája volt a másik csoporthoz képest.

 

Az energiaitaloknak vannak káros mellékhatásai.

A Waterloo-i Egyetem és a Dalhousie Egyetem szakértői által végzett 2012-es kanadai felmérésbe 8210 diákot, jellemzően kis- és nagykamaszokat vontak be. Kiderült, hogy a több energiaitalt fogyasztók hajlamosabbak a depresszióra és a kábítószer-fogyasztásra.

Több mint tízezer kisiskolást megkérdezve kiderült, hogy a fiúk hét, a lányok három százaléka iszik rendszeresen energiaitalokat – közöttük szignifikánsan magasabb számban jelentkeznek a fejfájás, a gyomorfájás, az alvási problémák és az étvágytalanság tünetei.

 

Az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) is folytatott vizsgálatokat.

Az energiaitalok rendszeres és halmozott fogyasztása erős hányingert és hányást, mellkasi fájdalmat, szapora pulzust, nyugtalanságot, álmatlanságot, esetenként pánikrohamot idézhet elő. Ezek a koffein-túladagolás tünetei. Az ÁNTSZ szakirodalma kiemeli: „gyermek- és serdülőkorban a koffein fogyasztása nem várt mellékhatásokat okoz. Koffeintartalmú ital fogyasztásához nem szokott egyének vagy 18 év alatti gyermekek esetében a túladagolás akár halálhoz is vezethet.”

 

Az OÉTI által végzett laboratóriumi vizsgálatok igazolták,
hogy a forgalomban lévő energiaitalok döntő hányada magas koffeintartalmú, egyes termékek egy adagjában akár 4-5 csésze kávénak megfelelő koffein is lehet. A hazai lakosság átlagos napi koffeinbevitele a szokásos forrásokból (kávé, tea stb.) 120 mg körüli érték, míg a rendszeresen energiaitalt fogyasztók esetében ez a több száz mg-ot is elérheti.

 

A 2010-es, az Országos Tisztifőorvosi Hivatal által szervezett, az energiaitalok szakmai megítéléséről szóló konferencián elhangzottak szerint „Az energiaitalok hosszú távú (nagy dózisban történő) fogyasztása által kiváltott hatások további vizsgálata, jellemzése szükséges, különösen a gyermekek és serdülők esetén. Különösen aggasztó az energiaitalok alkohollal történő együttes alkalmazása. További kutatásokat igényel a koffein és az energiaitalokban található más összetevők (taurin, guarana, ginszeng, karnitin stb.) együttes hatásának vizsgálata, értékelése.”

 

Az energiaital függőséget okoz, hosszú távú hatása pedig egyelőre ismeretlen.
„Egy kis doboz energiaital, fajtájától függően akár annyi koffeint is tartalmazhat, mint négy csésze kávé. Ennek ellenére nem ritka, hogy már 10-12 éves korú gyerekek is ezek másfél literes kiszerelését isszák akár víz helyett. Fontos tudni, hogy a koffeintartalmú energiaital nagymértékben megemeli a vérnyomást és a pulzusszámot, emellett szívdobogás-érzést, a centrális idegrendszerben pedig stimulációt okoz, de szívritmuszavart is előidézhet. Akinek ráadásul fel nem ismert, veleszületett szívrendellenessége van, vállalnia kell a kockázatot, hogy egyetlen doboznyi energiaital akár végzetes ritmuszavart generálhat.”


Megtudtuk, hogy a szív mellett terhelik a májat és a vesét is,
vízhajtó hatásuk miatt kiszáradást okozhatnak. Aki rendszeresen nagy mennyiségben issza, annak szervezetében felhalmozódik a koffein toxikus hatása. „Ráadásul éppen magas koffeintartalma miatt a rendszeres fogyasztók hozzászokhatnak, ekkor pedig e nélkül már elvonási tünetek (fejfájás, erős fáradtság, remegés, depresszió, rosszullét.

 

forrás: origo.hu

Az ásványvizek valamivel jobbak, mint a cukros üdítők, de van némi gond velük. Az mellett, hogy irreálisan drágák, kényelmetlenek, rettetntően környezetszennyezőek, nem alkalmasak mindennapi ivóvíz fogyasztásra.

Veszélyes, mert nehéz ellenállni a gondtalan, édes életet kínáló reklámok hangulatának, a huszonegyedik század legnagyobb világjárványának fő okozójának a cukros üdítőitaloknak.
Könnyű elcsábulni, mert finom, de jusson eszedbe, kevés veszélyesebb és ártatlanabbnak tűnő dolog létezik, mint az édes-cukros üdítőitalok. A középkori világjárványok idején legalább figyelmeztetésként megszólaltak a harangok, de most az elhízás és szövődményeinek világjárványa miatt sajnos nem szólnak a harangok.


Miért olyan veszélyes és mi a probléma a cukros üdítőkkel?

Gondolom már te is számtalanszor megtapasztaltad, hogy milyen nehéz megszabadulni egy berögzült rossz szokástól. Nem egyszerű az biztos, sőt rendkívül nehéz. Nekem például az volt a rossz szokásom, hogy szenvedélyemmé vált a futás, és ha egy napot is kihagytam, már lelkiismeret furdalásom lett. Tulajdonképpen a futás alapjaiban jó szokás, de ha minden mást háttérbe szorítok, akkor az már kevésbé örömteli.

A trükköm egyszerű volt, mégis működött.

A Víz képes rá, hogy Emberek nélkül létezzen, de az Emberek Víz nélkül csak pár napig tudnak életben maradni”

Hatvan kilogramm vagy, vagy netalán közelítesz a száz felé? A súlyodtól függ, hogy az életfunkciók által mennyi vizet veszítesz egy nap, de kimondható, hogy ez kb. napi 2-3 liternyi. No és persze, fontos, hogy milyen éghajlaton, milyen hőmérsékleti körülmények között élsz, és ott mekkora a páratartalom. Fizikai munkát végzel? Beteg vagy? E két tényező jócskán növeli a vízveszteségedet, és egyben a vízszükségletedet is.

Mégis mennyit igyak akkor?

Mindenki tudja, hogy a legfinomabb, legpuhább, legselymesebb bőr a csecsemőké. Nem véletlenül, hiszen annak a víztartalma a legmagasabb. Az évek múltával a bőr veszít víztartalmából, és vele együtt tűnik el a rugalmassága, hamvassága. Megereszkedetté, ráncossá válik. A külső hatások is rajta hagyják a nyomukat a bőrön: a mértéktelen napozás jelentette magas ultraibolya (UV)-dózis, a szoláriumok UV-sugárzása, a bőrt érő vegyszerek mind-mind az öregedési folyamatot mozdítják elő. A folyamat vissza ugyan nem fordítható, de a bőr csökkenő víztartalmának rendszeres visszapótlásával sokat lehet tenni azért, hogy a bőr sokáig megőrizze fiatalosságát.

Webáruház készítés